Varmista menestys muotoilulla

Muotoiluajattelu (Design Thinking) auttaa luomaan liiketoiminta-arvoa tuottavia ja käyttäjiä innostavia ratkaisuja. Yhdistämme ihmislähtöisyyden ja taloudellisen näkökulman asiakkaidemme haasteiden ratkaisemiseksi teknologian avulla. Liiketoiminta- ja palvelumuotoilu varmistaa, että ratkaisu vastaa käyttäjien tarpeita, liiketoiminnan tavoitteita ja on toteuttamiskelpoinen.

Asiakaslähtöisiä ratkaisuja liiketoiminta- ja palvelumuotoilulla

Hyödynnämme projekteissamme palvelumuotoilun malleja ja menetelmiä, jotka takaavat käyttäjälähtöisen ja aidosti organisaation tarpeisiin vastaavan ratkaisun. Palvelumuotoilussa korostuvat kolme keskeistä tekijää: asiakaskokemus, yhteiskehittäminen ja nopeat kokeilut.

Tuomme projekteihimme mukaan myös liiketoimintamuotoilun osaamista – selkeytämme ja kirkastamme tavoitetilan mitattaviksi liiketoiminnan tavoitteiksi. Liiketoimintamuotoilussa ydinosaamistamme ovat uusien liiketoimintaratkaisujen ideointi ja ideointiprosessien hallinta, ROI-arvioinnit ja business case -kuvaukset sekä toimintaprosessien kehittäminen ja uudelleenmuotoilu.

Miksi muotoiluajattelu?

  • Laajenna käyttäjäymmärrystä ja luo miellyttäviä käyttökokemuksia käyttäjille
  • Muotoile sujuvampaa työarkea ja työprosesseja työntekijöille
  • Paranna ja optimoi  liiketoimintaprosesseja tehokkuuden parantamiseksi
  • Fokusoi investointeja projekteihin, jotka tuovat arvoa
  • Varmista projektien ROI

UX/UI-suunnittelu

UX-suunnittelu tarkoittaa palvelun käyttäjäkokemuksen suunnittelua mahdollisimman miellyttäväksi ja suoraviivaiseksi. Tavoitteena on ymmärtää kohderyhmän tarpeita  ja luoda palvelu, joka vastaa niihin. UI-suunnittelu, eli käyttöliittymäsuunnittelu, keskittyy visuaaliseen puoleen varmistaen, että käyttöliittymä on yksinkertainen, yrityksen brändin mukainen ja visuaalisesti toimiva.

Miksi panostaminen käyttäjäkokemukseen kannattaa?

  • Hyvin suunniteltu käyttöliittymä voi nostaa palvelun käyttöastetta jopa 200%
    (Lähde: Forrester Research)
  • 88% käyttäjistä ei halua palata sivustolle huonon käyttäjäkokemuksen jälkeen
    (Lähde: HubSpot)
  • 84% asiakkaista on sitä mieltä, että sivuston käyttäjäkokemus on yhtä tärkeää kuin sen sisältö
    (Lähde: Salesforce)

Käyttäjäkokemuksen laatu on suoraan yhteydessä käyttäjätyytyväisyyteen ja palvelun käyttöasteeseen. Toiminnallinenkin palvelu voi jäädä matalalle käytölle, jos käyttäjäkokemus on sivuutettu suunnitteluvaiheessa. Käyttäjäkokemukseen ja käyttöliittymäsuunnitteluun käytetty aika vähentää myös kehityskustannuksia, sillä valmiit raamit vähentävät uudelleensuunnittelun tarvetta.

Oletko kiinnostunut kuulemaan lisää?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä!
Maiju Immonen

Maiju Immonen

Head of Sales & Marketing Operations

+358443320366