Sujuvampi asiointikokemus kuntalaisille Power Pages -palveluportaalilla
TALLENNE Miten sähköinen asiointipalvelu parantaa kuntalaisten asiointikokemusta ja sujuvoittaa hakemuskäsittelijöiden työtä. Tunnin mittaisessa webinaarissa näet low-code –ratkaisu Power Pagesilla toteutetun portaalidemon niin käsittelijän kuin kuntalaisen näkökulmasta, sekä kuulet Tuusulan kunnan kokemuksia jo käyttöönotetusta asiointiportaalista.
DIGITALISOI LOMAKEPOHJAINEN ASIOINTI POWER PAGES -PORTAALILLA
Osa kuntien hakemuksista toteutetaan edelleen osittain sähköisillä lomakkeilla ja osa paperilomakkeilla. Tälläisten hakemusten käsittely vaatii tietojen siirtoa työkalusta ja järjestelmästä toiseen ja on siksi työlästä ja mahdollisesti virheherkkää. Esimerkkinä tällaisesta sirpaloituneesta asioinnista – ja samalla asiakaskokemuksesta – ovat vaikkapa liikunta- tai kulttuuripalveluihin liittyvät hakemukset.
Miten asiointi digitalisoidaan niin, että varmistetaan sujuvan asiointikokemuksen lisäksi samalla myös käsittelijöille kevyempi työkuorma?
Itsepalveluportaali sujuvoittaa esimerkiksi hakemuksia, ilmoituksia tai palautetta jättävien kuntalaisten palvelukokemusta, kun oman asian seuranta ja viestintä kunnan työntekijän kanssa mahdollistetaan yhden asiointiportaalin kautta. Jos Microsoft-ekosysteemi on jo käytössä, tarjoaa Power Pages kustannustehokkaan tavan päästä eroon kirjavista lomakkeiden käsittelytavoista – ja järjestelmistä.
KATSO WEBINAARI, jotta tiedät miten portaali sujuvoittaa kuntalaisten asiointia ja keventää käsittelytyötä
Webinaarissa käsittelemme mm. sitä, miksi ratkaisun uusimisen lisäksi hankkeeseen kannattaa sisällyttää myös prosessien kehittäminen. Lisäksi demoamme Power Pages -ratkaisun, joka tarjoaa moninaiset ja joustavat mahdollisuudet kuntalaisten lomakepohjaisen asioinnin digitalisointiin.
Power Platform -alustaan kuuluva Power Pages mahdollistaa portaalin jatkokehityksen tarpeen tullen saumattomasti myös muihin Microsoft-ekosysteemin tuotteisiin, kuten Dynamics 365:n.
Tämän webinaarin jälkeen tiedät:
- Miksi ja miten prosessien sujuvuuteen kannattaa kiinnittää huomiota ennen ratkaisujen uusimista
- Miksi keskittää sähköisen asioinnin lomakkeet Power Pagesiin
- Miltä Power Pagesin avulla rakennettu sähköisen asioinnin portaali voi näyttää käyttäjän ja käsittelijän näkökulmasta
- Minkälaisia aitoja käyttökokemuksia Tuusulan kunnalla on tämän vuoden alussa käyttöönotetusta sähköisen asioinnin portaalista niin hakemusten käsittelijöiden kuin kuntalaisten näkökulmasta?
Webinaarin vetävät Power Pagesin rautainen ammattilainen Arto Niemi yhdessä liiiketoimintamuotoilija Tiia Lifländerin kanssa. Vieraaksi saamme Tuusulan kunnan digipalveluiden kehittämispäällikkö sekä tietosuojavastaava Kirsi Virtasen, joka on vahvasti mukana Tuusulan kunnan digitalisaatiohankkeessa.
Kenelle:
Webinaari on tarkoitettu pienten ja keskisuurien kuntien digitalisaatiosta tai tietohallinnosta ja/tai IT:stä vastaaville IT-johtajille, jotka ovat kiinnostuneita digitalisoimaan lomakkeella toimivat hakemusprosessit.
Webinaari-vieraanamme:
Kirsi Virtanen
Työskentelen Tuusulan kunnassa digipalveluiden kehittämispäällikkönä ja tietosuojavastaavana. Digipalveluiden osalta suuri osa työajastani kuluu digiasioinnin portaalin kehittämisen ja ylläpidon tehtävissä. Portaali on rakennettu MS Dynamicsia ja Power Pagesia hyödyntäen ja kehitämme sitä aktiivisesti yhdessä Meltlaken kanssa. Tavoitteenamme on tarjota helppokäyttöinen ja monipuolinen digitaalinen palvelukanava kuntalaisten käyttöön.